Din uteplass leverer produkter av høy kvalitet, laget fornorske forhold! Her håper vi du finner noe som kan heve uteplassen din et par hakk ekstra, her kan du handle døgnet rundt.
Når du handler i vår nettbutikk, er dine rettigheter og plikter regulert av følgende lover:
I tillegg til disse lovene reguleres dine rettigheter og plikter av våre salgsbetingelser som beskrives her.
Selger: DinUteplass AS org nr: 930 463 191
Husk at du må være fylt 18 år for å kunne handle hos DinUteplass.
Husk å ta gode mål før bestilling, så du vet at det er plass der de forskjellige produktene er tiltenkt! Mål er oppgitt i: bredde, høyde og dybde.
Forsikre deg om at du har bestilt riktige varer. Prisene somer oppgitt i nettbutikken inkluderer merverdiavgift. De totale kostnadene du må betale, inkludert frakt, blir oppgitt før du sender din endelige bestilling.Avtalen du inngår med oss er bindende for begge parter når din bestilling er mottatt av oss. Ordrebekreftelsen vi sender deg er din kvittering. Hvis du oppdager feil i din bestilling etter at den er sendt, ber vi deg om å ta kontakt med oss så raskt som mulig.
Når du handler på dinuteplass.no kan du betale med Visa ogMastercard, eller benytte deg av våre finansieringsprodukter som er gjeldende til enhver tid.
For å hindre adgangen til dine betalingskort opplysninger benytter vi en sikker kort transaksjonsterminal på nett. Betalingen skjer via en sikker, kryptert forbindelse, som sikrer at dine betalingsopplysninger ikke er tilgjengelige for uvedkommende. Alle kredittkortopplysninger tastes inn i et sikkert miljø kryptert med SSL (Secure Socket Layer). Du blir bedt om følgende opplysninger: Kortnummer, utløpsdato og CVC nummer. Vår betalingsløsning leveres av NETS som er en av Nordens største leverandører av trygge betalingsløsninger. Vi oppbevarer ikke noen korto pplysninger i Skeidar.
Når vi har mottatt din bestilling, foretar vi en reservasjon på ditt betalingskort for å sikre at det finnes tilstrekkelig midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Beløpet trekkes først når du henter varen, eller vi sender den fra oss.
Våre finansieringsprodukter leveres i samarbeid med klarna.Når du ønsker å benytte deg av et finansieringsprodukt foregår søknaden på en sikker og kryptert søknads- og betalingsportal som er levert av Dintero. Her blir alle opplysninger du taster inn kryptert og sendt via et sikkert miljø slik at ingen av dine opplysninger er tilgjengelige for uvedkommende. Din uteplass vil ikke motta, få tilgang til eller oppbevare noen av opplysningene du fyller inn med din kredittsøknad.
Du har rett til å avbestille varene helt frem til du henter eller får de levert. Dette betyr at du f.eks. kan heve kjøpet ved forsinket levering. Ta kontakt med oss så snart som mulig hvis du ønsker å avbestille.Hvis du avbestiller varer som produseres etter dine spesifikasjoner, og disse varene allerede er gått i produksjon, vil det beregnes et avbestillingsgebyr på25% av kjøpesum. Dette gjelder varer som for eksempel har valg for mål, oppsett, tekstil, ben og lignende.
De fleste varer vil bli levert hjem til deg. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.
Vi leverer over hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen.
Bestiller du varer med hjemlevering, er dette levert til adresse på gateplan. Vi leverer ikke til adresser på øyer uten fast vei forbindelse eller hytter uten ordentlig vei. Husk at våre medarbeidere av sikkerhetshensyn ikke kan ta av seg vernesko ved levering, så forbered gjerne et underlag som tåler tråkk og bæring.
Det første du bør gjøre er å sjekke at pakkene ser uskadet ut. Undersøk godt. Er det synlige skader, må dette adresseres med en gang. Du kan nekte å imot en forsendelse som ser skadet ut ved ikke å underskrive. Da må transportør ta med varene tilbake. Pakk gjerne ut hvis det er mindre kolli, for å sjekke at varene er uskadet og ellers riktig vare som bestilt.
Flere av produktene våres krever montering. Montering er ikke inkludert i prisen, men kan bestilles mot et pristillegg i enkelteområder.
Vi håper og tror du vil bli veldig fornøyd med dine varer fra oss. Skulle du likevel ombestemme deg, kan du benytte deg av din angrerett og returnere varen. Du har 14 dagers angrerett på møbler og interiørvarer kjøpt på nett fra Din uteplass.
For å kunne benytte angreretten må varen være i en slik tilstand at Din uteplass kan selge den på nytt. Varen må være ubrukt. Husk at duer ansvarlig for varen fra den dagen du henter eller får levert den og til den er returnert tilbake til oss. Varen skal returneres i original emballasje. Du må gjerne forsiktig ha åpnet emballasjen, men må sørge for at du får pakket varen forsvarlig ned i original emballasjen, og at denne må fremstå hel og salgbar.
Varer som returneres uten original emballasje, eller hvor varen ikke lenger fremstår som ny, må vi selge denne som utstillingsmodell. Vivil derfor gjøre et fratrekk på minimum 25% av kjøpsbeløpet fra retur beløpet.
Varer som er levert flatpakket er vanskelig å demontere etter montering uten at varen blir skadet. Har du montert selv, ønsker vi derfor at du leverer varen tilbake i montert tilstand. Montert vare må selges som utstillingsmodell, og minimum 50% trekkes derfor fra returbeløpet.
Alle returvarer vil bli inspisert av oss når de returneres.
Når du skal returnere en vare må dette gjøres innen 14 dageretter at du mottok varen.
Retur av varer sendes inn til oss, eller du kan kontakte kundeservice for netthandel på Post@dinuteplass.no om du har spørsmål ang.retur og angrerett.
Bestille retur hjemmefra, setter vi pris på om du først kontakter vår kundeservice, som kan være behjelpelige med returadresser og assistere med returer via vår samarbeidspartner PostNord. Du kan også se mer om returer via PostNord på https://www.postnord.no/nb.
Enkelte varer er ikke omfattet av angreretten!
Varer som er spesialbestilt og produsert etter dine spesifikasjoner kan ikke returneres. Dette gjelder varer som for eksempel har valg for mål, oppsett, tekstil, ben og lignende.
Ved kjøp i nettbutikk har du vanlig reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Etter forbrukerkjøpsloven er reklamasjonsretten som hovedregel to år, men fem år for varer som er ment å vare vesentlig lengre enn to år. De fleste av våre møbler som sofa, madrass, spisebord og lignende er ment å vare lengre enn to år. Det er derfor fem års reklamasjonsrett på slike varer. Det er to års reklamasjonsrett på interiørvarer som dekorartikler, husholdningsartikler, dyner, puter, sengetøy, tekstiler og lignende.
Dersom du oppdager en feil eller mangel på din vare, ber vi om at du sender inn din reklamasjon så snart du oppdager feilen, og senest innen 2 måneder. Fyll ut reklamasjons skjema her.
Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som ellers angår handel på Dinuteplass.no følger norsk rett og hører inn under de ordinære tviste løsningsorganer og domstoler, med Follo ogNordre Østfold tingrett som verneting ved eventuell behandling for tingrett.Ved å være Trygg e-Handel sertifisert forplikter foretaket seg til å følge Forbrukerklage utvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.
Dersom du ønsker å klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi klage til forbrukerrådet. Forbrukerrådet er et statlig forvaltningsorgan som veileder forbrukere og megler i tvist mellom forbruker og næringsdrivende.
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo
https://www.forbrukerradet.no/
Takk for at du handler hos oss!