Ofte Stilte spørsmål (FAQ)

Din uteplass leverer produkter av høykvalitet, laget for norske forhold!Her håper vi du finner noe som kan heveuteplassen din et par hakk ekstra, her kan du handle døgnet rundt. Husk at du må være fylt 18 år for å kunnehandle hos Din Uteplass

Kontaktinfo:

Din uteplass AS

Org nr: 930 463 191

Epost: post@dinuteplass.no

Tlf: 22 34 37 34

Hvordan bestiller jeg?

Legg bestillingen inn i nettbutikken med ønskede produkter. Velg ønsket betalingsmåte og trykk på bestill. Skal du ha noen av våre produkter som ikke selges i nettbutikken- brukt kontaktskjema eller ta kontakt på post@dinuteplass.noeller tlf: 22 34 37 34

 

Forsikre deg om at du har bestilt riktige varer. Prisene som er oppgitt i nettbutikken inkluderer merverdiavgift. De totale kostnadene du må betale, inkludert frakt, blir oppgitt før du sender din endelige bestilling. Avtalen du inngår med oss er bindende for begge parter når din bestilling er mottatt av oss. Ordrebekreftelsen vi sender deg er din kvittering. Hvis du oppdager feil i din bestilling etter at den er sendt, ber vi deg om å ta kontakt med oss så raskt som mulig.

 

Husk å ta gode mål før bestilling, så du vet at det er plass der de forskjellige produktene er tiltenkt! Mål er oppgitt i:bredde, høyde og dybde.

 

 

Har dere betalingsutsettelse?

Ja du kan enkelt utsette betalingen i 30 dager med Klarna Betal senere, eller få opptil 36 måneders nedbetaling med KlarnaFinansiering.  

 

Hvor lang leveringstid er det?

Leveringstiden varierer fra produkt til produkt. Vennligst sjekk oppdatert leveringstid åp produktet du ønsker.

 

Hvor mye koster frakt?

Fraktkostnadene beregnes ved utsjekk, og kommer litt an på type produkter, antall og hvor i Norge du bor. I utgangspunktet har de fleste produkter over kr 2000,- kostnadsfri levering til de fleste steder.  

Hvor får jeg varene Levert?

De fleste varer vil bli levert hjem til deg.Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

 Vi leverer over hele Norge med unntak avSvalbard og Jan Mayen.

 Bestiller du varer med hjemlevering, er dette levert til adresse på gateplan. Vi leverer ikke til adresser på øyer uten fastvei forbindelse eller hytter uten ordentlig vei.

Hva gjør jeg når jeg mottar varer?

Det første du bør gjøre er å sjekke at pakkene ser uskadet ut. Undersøk godt. Er det synlige skader, må dette adresseres med en gang. Du kan nekte å imot en forsendelse som ser skadet ut ved ikke å underskrive. Da må transportør ta med varene tilbake. Pakk gjerne ut hvis deter mindre kolli, for å sjekke at varene er uskadet og ellers riktig vare som bestilt.

Flere av produktene våres krever montering.Montering er ikke inkludert i prisen, men kan bestilles mot et pristillegg i enkelte områder.

Hvilken kvalitet er stoffet?

Vi bruker kun kvalitet stoff ment for Solseil og tøffe værforhold. Produsert i Østeriket for å tåle Nordisk vær og vind.Stoffene er laget av lettstelt og slitesterkt kvalitet som gir god beskyttelse mot skadelig UV-stråler. Vi bruker utelukkende vanntett Autostrail NANO stoff.Dette har en høy vannmotstand. Se mer om våre stoffer her:  

Tåler produktet vann/snø?

Ja produktene våre er vanntette, enkle og rengjøre,og kan stå ute hele året. Solseil må rulles inn ved snøfall.

Feil og mangler/Reklamasjon?

Ved kjøp i nettbutikk har du vanlig reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Etter forbrukerkjøpsloven er reklamasjonsretten som hovedregel to år, men fem år for varer som er ment å vare vesentlig lengre enn to år. De fleste av våre møbler som sofa, madrass, spisebord og lignende er ment å vare lengre enn to år. Det er derfor fem års reklamasjonsrett på slike varer.Det er to års reklamasjonsrett på interiørvarer som dekorartikler, husholdningsartikler, dyner, puter, sengetøy, tekstiler og lignende.

 

Hvis varer bestilt fra oss har material- eller produksjonsfeil, vennligst klage på synlige feil eller transportskader umiddelbart etter mottak av varene. Det er viktig å reklamere på eventuelle ytre skader (bulker/riper, defekte komponenter e.l.) før montering. Reklamasjoner etter montering som kan ha blitt påført produktet under montering blir som regel avvist av produsent. Vi anbefaler at du dokumenterer skaden (bilder), før montering, og sender disse til oss. Vi anbefaler også at du tar vare på all emballasje til produktet/ene er montert og at du har fått testet at de fungerer som de skal.

Alle krav/feil reklamasjoner må meldes skriftlig og dokumenters, fortrinnsvis met ett fotografi. Det må også foreligge bevis forkjøp av produktet, i form av kvittering eller kjøpsfaktura. Dersom du oppdager en feil eller mangel på din vare, ber vi om at du sender inn din reklamasjon så snart du oppdager feilen, og senest innen 2 måneder.

Garanti?

Alle våre produkter selges med garanti etternorsk lov.  Se våre garanti beskrivelser her: (link)

Retur?

Vi håper og tror du vil bli veldig fornøyd med dine varer fra oss. Skulle du likevel ombestemme deg, kan du benytte deg av din angrerett og returnere varen. Du har 14 dagers angrerett på møbler og interiør varer kjøpt på nett fra Din uteplass.

Enkelte varer er ikke omfattet av angreretten!

Varer som er spesialbestilt og produsert etter dine spesifikasjoner kan ikke returneres. Dette gjelder varer som for eksempel har valg for mål, oppsett, tekstil, ben og lignende.

Rettigheter ved nettkjøp:

Når du handler i vår nettbutikk, er dine rettigheter og plikter regulert av følgende lover: